Maximální výše úhrady dle prováděcí vyhlášky MPSV č. 505/2006Sb. k zákonu č.108/2006 Sb. O sociálních službách za poskytování sociálních služeb v domovech se zvláštním režimem činí:
a) 280Kč denně celkem za poskytnutí ubytování, úklid, praní osobního přádla a ošacení
b) 235 Kč denně za celodenní stravu (odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, min. v rozsahu 3 hlavních jídel)
Úhrada za ubytování a stravu tedy činí 515,-Kč denně. Úhrada je splatná vždy k 20. dni předem za následující měsíc. Měsíční částka za ubytování a stravu činí 515 x 30,3 = 15.605,- Kč za každý měsíc.
Úhrada na provozní náklady činí 6.000 Kč měsíčně.
Dle §73 odst. 3 musí po úhradě za ubytování a stravu při poskytování pobytových služeb zůstat osobě alespoň 15% jejího příjmu (důchodu). Z nich potom hradí např. doplatky na léky a zdravotnické pomůcky, hygienické potřeby, pedikůru, koncesionářské poplatky, kadeřnici apod.
Pokud po odečtení těchto 15% z příjmu (důchodu) již tento příjem nedostačuje k úhradě za měsíc (21.605), doplácí tuto částku do plné výše rodina nebo osoba blízká. Zákon 108/2006 Sb., §71 odst. 3 a 4 přímo říká: Poskytovatel sociální služby se může dohodnout na spoluúčasti na úhradě nákladů s manželem (manželkou), rodiči nebo dětmi osoby, které je sociální služba poskytována, pokud tato osoba nemá vlastní příjem nebo její příjem nedostačuje na úhradu nákladů.
Příspěvek na péči
Příspěvek na péči se do úhrady nákladů nezapočítává. Příspěvek na péči v plné výši náleží poskytovateli pomoci, kterým je v tomto případě Domov se zvl.režimem Pomocné ruce.
| UBYTOVÁNÍ | STRAVA | DENNĚ | MĚSÍČNĚ | |
| jednolůžkový | 280Kč | 220Kč | 500Kč | 15.000 Kč |
| dvoulůžkový | 280Kč | 220Kč | 500Kč | 15.000 Kč |
| třílůžkový | 275Kč | 220Kč | 495Kč | 14.850 Kč |
Vrácená částka za nepřítomnost
Za pobyt mimo Domov se považuje nepřítomnost uživatele, která trvá minimálně jeden kalendářní den (00:00 - 24:00 hodin). Za pobyt mimo Domov má uživatel nárok na vrácení poměrné části výše úhrady (vratku) za těchto podmínek:
1.1. NAHLÁŠENÍ POBYTU UŽIVATELE MIMO DOMOV
1.2. ZPŮSOB A EVIDENCE NAHLAŠOVÁNÍ ODCHODŮ ČI PŘÍCHODŮ DO DOMOVA
1.3. PRAVIDLA PRO VÝPLATU VRATEK PŘI PŘECHODNÉM POBYTU MIMO DOMOV
V případě předem oznámeného pobytu mimo Domov, a za předpokladu zaplacení zálohy na poskytované služby v plné výši, se uživateli vrací:
a) Za pobyt mimo Domov - dle počtu kalendářních dnů – den odchodu a příchodu se nepočítá:
b) Za pobyt ve zdravotnickém zařízení dle počtu kalendářních dnů - den odchodu a příchodu se nepočítá:
Uživateli náleží vrácená částka za neposkytnuté služby pouze v případě, že za tyto služby již zaplatil. Pokud byla měsíční úhrada za služby z důvodu nedostatečné výše příjmů snížena, bude vratka vypočítána s ohledem na tuto skutečnost.
1.4. ZPŮSOB VYÚČTOVÁNÍ
Vyúčtování služby (vratka) bude provedeno po uplynutí kalendářního měsíce a to nejpozději do konce následujícího měsíce. Vzniklý přeplatek za neposkytnuté služby bude vyplacen způsobem, na kterém se uživatel předem dohodne se sociální pracovnicí (na peněžní kartu, hotově).
2.1. UKONČENÍ POBYTU ODCHODEM ZE ZAŘÍZENÍ
2.2. UKONČENÍ POBYTU – ÚMRTÍ
Příspěvek na péči:
Přední český nestátní poskytovatel zdravotní a sociální péče pro seniory. Centrálu má na Praze 4, Budějovická 3. Pobytová zařízení i pobočky domácí péče má po celé ČR.
AHC a.s. je vedená u Městského soudu v Praze, spisová značka B 28616.
Adresa: Týnská 632/10, Praha 1.
IČO: 07443994, DIČ: CZ699007330
Copyright © 2024 - AHC.cz
Vytvořilo a s láskou spravuje WEBMIUM.cz
Vytvořeno na WEBMIUM