Ceník

Maximální výše úhrady dle prováděcí vyhlášky MPSV č. 505/2006Sb. k zákonu č.108/2006 Sb. O sociálních službách za poskytování sociálních služeb v domovech se zvláštním režimem činí:

a) 280Kč denně celkem za poskytnutí ubytování, úklid, praní osobního přádla a ošacení
b) 235 Kč denně za celodenní stravu (odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, min. v rozsahu 3 hlavních jídel)

Úhrada za ubytování a stravu tedy činí 515,-Kč denně. Úhrada je splatná vždy k 20. dni předem za následující měsíc. Měsíční částka za ubytování a stravu činí 515 x 30,3 = 15.605,- Kč za každý měsíc.
Úhrada na provozní náklady činí 6.000 Kč měsíčně.

Dle §73 odst. 3 musí po úhradě za ubytování a stravu při poskytování pobytových služeb zůstat osobě alespoň 15% jejího příjmu (důchodu). Z nich potom hradí např. doplatky na léky a zdravotnické pomůcky, hygienické potřeby, pedikůru, koncesionářské poplatky, kadeřnici apod.

Pokud po odečtení těchto 15% z příjmu (důchodu) již tento příjem nedostačuje k úhradě za měsíc (21.605), doplácí tuto částku do plné výše rodina nebo osoba blízká. Zákon 108/2006 Sb., §71 odst. 3 a 4 přímo říká: Poskytovatel sociální služby se může dohodnout na spoluúčasti na úhradě nákladů s manželem (manželkou), rodiči nebo dětmi osoby, které je sociální služba poskytována, pokud tato osoba nemá vlastní příjem nebo její příjem nedostačuje na úhradu nákladů.

Příspěvek na péči

Příspěvek na péči se do úhrady nákladů nezapočítává. Příspěvek na péči v plné výši náleží poskytovateli pomoci, kterým je v tomto případě Domov se zvl.režimem Pomocné ruce.

UBYTOVÁNÍ   STRAVA DENNĚ MĚSÍČNĚ
jednolůžkový 280Kč 220Kč 500Kč 15.000 Kč
dvoulůžkový 280Kč 220Kč 500Kč 15.000 Kč
třílůžkový 275Kč 220Kč 495Kč 14.850 Kč

 

Vrácená částka za nepřítomnost

1. Přechodný pobyt mimo zařízení

Za pobyt mimo Domov se považuje nepřítomnost uživatele, která trvá minimálně jeden kalendářní den (00:00 - 24:00 hodin). Za pobyt mimo Domov má uživatel nárok na vrácení poměrné části výše úhrady (vratku) za těchto podmínek:

  • vrací se částky pouze za celé kalendářní dny,
  • musí se jednat o předem oznámený pobyt mimo Domov.

1.1. NAHLÁŠENÍ POBYTU UŽIVATELE MIMO DOMOV

  • Za pobyt mimo Domov se v pracovní dny považuje takový, který je oznámený ústně, písemně nebo telefonicky, nejméně den předem do 9:00 hodin.
  • Za pobyt mimo Domov se v sobotu, neděli a pondělí považuje takový, který je oznámen ústně, písemně nebo telefonicky, vždy do pátku do 9:00 hodin.
  • Pobyt ve zdravotnickém zařízení se považuje vždy za předem oznámený.

1.2. ZPŮSOB A EVIDENCE NAHLAŠOVÁNÍ ODCHODŮ ČI PŘÍCHODŮ DO DOMOVA

  • Plánovaný pobyt mimo Domov hlásí uživatel popř. rodinní příslušníci osobně, telefonicky vedoucím oddělení, nebo službu konajícím pracovníkům přímé obslužné péče na jednotlivých odděleních.
  • Odchody a příchody uživatelů zapisují každý pracovní den ráno do PC programu IC Cygnus (přehled přítomnosti) vedoucí oddělení. V SO, NE, SV službukonající všeobecná sestra.
  • Za správnost evidence odpovídá vedoucí oddělení I, II, III, Dělnická. Evidence nepřítomnosti v PC IS Cygnus slouží administrativní pracovnici jako podklad ke zpracování vrácených částek z úhrad za pobyt.

1.3. PRAVIDLA PRO VÝPLATU VRATEK PŘI PŘECHODNÉM POBYTU MIMO DOMOV

V případě předem oznámeného pobytu mimo Domov, a za předpokladu zaplacení zálohy na poskytované služby v plné výši, se uživateli vrací:

a) Za pobyt mimo Domov - dle počtu kalendářních dnů – den odchodu a příchodu se nepočítá:

  • Částka za stravování ve výši hodnoty potravin, příspěvek na péči přiznán a vyplácen - vrací se dle počtu dní pobytu mimo Domov, nebo přiznán ale zatím nevyplacen – nevrací se (ani při zpětném jednorázovém doplatku).

b) Za pobyt ve zdravotnickém zařízení dle počtu kalendářních dnů - den odchodu a příchodu se nepočítá:

  • Částka za stravování ve výši hodnoty potravin, příspěvek na péči se nevrací.

Uživateli náleží vrácená částka za neposkytnuté služby pouze v případě, že za tyto služby již zaplatil. Pokud byla měsíční úhrada za služby z důvodu nedostatečné výše příjmů snížena, bude vratka vypočítána s ohledem na tuto skutečnost.

1.4. ZPŮSOB VYÚČTOVÁNÍ

Vyúčtování služby (vratka) bude provedeno po uplynutí kalendářního měsíce a to nejpozději do konce následujícího měsíce. Vzniklý přeplatek za neposkytnuté služby bude vyplacen způsobem, na kterém se uživatel předem dohodne se sociální pracovnicí (na peněžní kartu, hotově).

2. Trvalý odchod

2.1. UKONČENÍ POBYTU ODCHODEM ZE ZAŘÍZENÍ

  • Ode dne následujícího po dni ukončení pobytu uživatele v zařízení bude vyplacena vratka za dny, ve kterých již neodebral žádné služby, za předpokladu, že byla úhrada na tento měsíc zaplacena.
  • V plné výši se vrací platba za ubytování, stravování dle počtu dnů zbývajících do konce kalendářního měsíce, a za předpokladu stanovené a zaplacené měsíční úhrady v plné výši.
  • U uživatele, který neplatil plnou výši měsíční úhrady, se od prvního dne po ukončení pobytu vrací úhrada za pobyt vypočítaná s ohledem na tuto skutečnost.
  • Pokud záloha na úhradu za pobyt nebyla zaplacena, pak jsou předmětem úhrady za pobyt a stravu skutečné dny pobytu v zařízení a jsou pohledávkou za uživatelem.
  • Příspěvek na péči:
  • Příspěvek na péči se vrací dle počtu dnů zbývajících do konce kalendářního měsíce za předpokladu vyplacené částky na účet Domova.
  • Pokud příspěvek na péči nebyl uživateli vyplacen, pak jsou předmětem úhrady za péči skutečné dny pobytu v zařízení a jsou pohledávkou za uživatelem.

2.2. UKONČENÍ POBYTU – ÚMRTÍ

  • Pokud již byla záloha na ubytování a stravování na daný měsíc zaplacena, vrací se od prvního dne po úmrtí uživatele úhrada za ubytování a stravování v plné výši, dle počtu skutečných dnů zbývajících do konce kalendářního měsíce.
  • Pokud nastalo úmrtí v Domově, vratka za den úmrtí nenáleží, ale pokud nastalo úmrtí mimo Domov (nemocnice), náleží vratka na tento den podle pravidel pro výplatu vratek při přechodném pobytu mimo Domov.
  • U uživatele, který neplatil plnou výši měsíční úhrady, se od prvního dne po úmrtí vrací úhrada za pobyt vypočítaná s ohledem na tuto skutečnost.
  • Pokud záloha na úhradu za pobyt nebyla zaplacena, pak jsou předmětem úhrady za pobyt a stravu skutečné dny pobytu v zařízení a jsou pohledávkou za uživatelem.

Příspěvek na péči:

  • Za měsíc, ve kterém došlo k úmrtí, náleží v plné výši zařízení.
  • Pokud byl příspěvek na péči (nebo jeho navýšení) přiznán a zatím uživateli nevyplacen, vznikne pohledávka, která bude uplatněna za celkový počet měsíců, kdy Domov péči uživateli poskytoval.

ahc-logo

Přední český nestátní poskytovatel zdravotní a sociální péče pro seniory. Centrálu má na Praze 4, Budějovická 3. Pobytová zařízení i pobočky domácí péče má po celé ČR.

AHC a.s. je vedená u Městského soudu v Praze, spisová značka B 28616.
Adresa: Týnská 632/10, Praha 1.
IČO: 07443994, DIČ: CZ699007330

 

phone_in_talk +420 222 319 511     mail  info@ahc.cz
facebook    twitter    youtube    linkedin